بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علت درد های زانو در زنان جوان چیست؟

علت درد های زانو در زنان جوان چیست؟

بدن زنان و مردان تفاوت های بیولوژیکی فراوانی با هم دارند. این تفاوت ها برای هر دو امکانات مختلفی به وجود می آورد اما گاهی اوقات این تفاوت ها ممکن است تاثیرات منفی در عملکرد قسمت های مختلف بدن ایجاد کند. برای درمان زانو درد در زنان باید قبلش علت زانو درد را تشخیص دهید.

علت زانو در زنان گاهی به خاطر ویژگی های به خصوص بدن آنهاست. به این ترتیب در این مقاله قصد داریم راجع به آن ها اطلاع کسب کنیم.


شایع ترین دلایل درد زانو در زنان

لازم به ذکر است عواملی مختلفی منجر به دردهای زانو در زنان می شود. اگر شما یکی از دلایل زیر داشته باشید توصیه می کنیم حتما به بهترین متخصص زانو در تهران مراجعه کنید و درمان خود را جدی بگیرید. زانو از مهمترین بخش بدن برای فعالیت های حرکتی می باشد.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

1.    کشسانی زیاد مفصل ها و تاندوم

یکی از علت های درد زانو در خانم ها کشسانی زیاد مفصل ها و تاندوم های بدن آنهاست تا بتوانند توانایی کارهایی مثل زایمان را داشته باشند اما این موضوع همیشه به نفع خانم ها نیست و گاهی به آنها آسیب هایی وارد می کند از جمله درد زانو.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید از متخصصین کلینیک خانه درد خدمات مشاوره رایگان در زمینه درد زانوی خود دریافت کنید.


2.    آرتروز

از دیگر علت های درد های زانو در زنان آرتروز می باشد. خانم ها نسبت به آقایان دو برابر بیشتر به آرتروز دچار میشوند که علت آن پایین بودن یکسری از هرمون ها در دوران یائسگی آنهاست.

شاید این سوال مطرح شود که آتروز چیست؟ آرتروز به بیماری گفته می شود که غضروف هایی که سطح مفصل ران را پوشانده اند ترمیم پذیری خود را از دست داده و از بین می روند.

در صورت داشتن هر یک از این علل و بروز درد، بهتراست هر چه سریع تر به یک فوق تخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

3.    تفاوت بدن مردان و زنان

علت دیگر زانو درد در زنان تفاوت بدن مردان و زنان است که بافت چربی بدن زن ها از مرد ها بیشتر است و وقتی به اضافه وزن دچار میشوند؛ وزن اضافی میتواند به زانو فشار آورده و باعث درد زانو شود.

4.    نرمی کشکک یا کندرومالاسی

گاهی در خانم های جوان علت زانو درد نرمی کشکک است که این بیماری کندرومالاسی نام دارد. در این بیماری غضروف زانو خراشیده و ملتهب میشود؛ خانم های جوان از حدود 18 الی 35 سالگی به این بیماری مبتلا میشوند.

علت نرمی غضروف در این بیماری عدم توازن در عضلات پا می باشد. ممکن است نامتعادلی عضلات خارجی و داخلی بدلیل فعالیت های ورزشی یا ضعف عضلات ران باشد.

5.    تاندونیت زانو

تاندونیت زانو یا التهاب زانو می تواند از دیگر علت زانو درد در زنان باشد. تاندوم، کشکک استخونی داخل ران و زانو را به یکدیگر متصل می کند. اگر در این ناحیه کلاژن از بین برود تاندونیت زانو ایجاد می کند که در زنان علل خصوص زنان ورزشکار به دلیل استقامت بیشتر زانو در مردان نسبت به زنان است. شما می توانید برای کنترل و درمان درد خود به فوق تخصص درد مراجعه کنید.

6.    عفونی شدن مفصل زانو

در برخی موارد امکان دارد عفونی شدن مفصل زانو علت زانو درد در زنان باشد. معمولا علائم این عفونت شامل: تورم، درد زانو، بالا رفتن درجه حرارت بدن و تب می شود که اغلب با مصرف آنتی بیوتیک درد مزمن این عفونت رفع میگردد.

7.    رماتیسم

رماتیسم از موارد شایع علت زانو درد در زنان است. رماتیسم بیماری است که کل بدن را درگیر می کند اما تاثیر عمده بر روی مفاصل بدن دارد. یکی از مهم ترین مفاصل در بدن مفصل زانو است که ممکن است در پی ابتلای فرد به روماتیسم دچار درد و تورم شود. به طور معمول با تجویز دارو و انجام تمرینات ورزشی توصیه شده از جانب پزشک درد کنترل می شود.

8.    مشکلات ارتوپدی

مشکلاتی از قبیل ضربدری بودن زانو، مشکلات عصبی که موجب تحریک درد می شود، رگ به رگ شدن، جراحت

و... از علت هایی است که منجر به درد زانو می شود.

درمان زانو درد در زنان

زانو درد در زنان به چند صورت درمان می شود، که این روش های درمان به شرح زیر است:

درمان به روش های طب فیزیکی و طب ستنی، لیزر پر توان و تکار تراپی

درمان زانو درد به کمک روش های تزریقی مانند پی ار پی زانو، ارتوکین درمانی و ....

درمان زانو درد به کمک روش های جراحی


نتیجه گیری

زانو درد یکی از رایج ترین مشکلاتی است، که اغلب به دنبال علت زانو درد در زنان هستیم. با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد، بهتر در صورت بروز هر مشکلی در رابطه با مشکلات زانو درد هر چه سریع تر به یک پزشک مراجعه کنید.

کلینیک خانه درد، ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی، به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد می‌باشد. می‌توانید برای مشاوره رایگان یا رزرو نوبت با متخصصان، با شماره تماس خانه درد، تماس بگیرید و از خدمات کلینیک استفاده کنید. شماره های تماس با کلینیک خانه درد: ۰۲۱۲۶۷۰۳۱۲۶ و ۰۲۱۲۶۷۰۲۹۳۵

 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده